Proszowice, 30.09.2025 r.
ZAPYTANIE OFERTOWE
Na realizację zamówienia pn.: Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie szkolenia dla uczestników w ramach realizacji zadania publicznego realizowanego w ramach Programu Osłonowego „Wspieranie jednostek samorządu terytorialnego w tworzeniu systemu przeciwdziałania przemocy domowej jako przemocy ze względu na płeć”, pod tytułem: „Wspólnie skuteczniej – rozwój współpracy międzyinstytucjonalnej na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej w Gminie Proszowice”.
ZAMAWIAJĄCY:
Miejsko – Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Proszowicach
ul. 3 Maja 72
32 -100 Proszowice
I. Opis przedmiotu zamówienia
Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
80500000-9 Usługi szkoleniowe
55000000-0 usługi hotelarskie, restauracyjne i handlu detalicznego
Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie szkolenia dla przedstawicieli instytucji zaangażowanych w przeciwdziałanie przemocy w ramach zadania publicznego realizowanego w ramach Programu Osłonowego „Wspieranie jednostek samorządu terytorialnego w tworzeniu systemu przeciwdziałania przemocy domowej jako przemocy ze względu na płeć”, pod tytułem: „Wspólnie skuteczniej – rozwój współpracy międzyinstytucjonalnej na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej w Gminie Proszowice”.
Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie szkolenia dla przedstawicieli instytucji zaangażowanych w przeciwdziałanie przemocy domowej pn.:
- szkolenie grupowe - wyjazdowe „Współpraca w procedurze Niebieskie Karty dla 2 grup ok. 15 osobowych (2 grupy po 8 godz. = 16 godz.)
- szkolenie grupowe - wyjazdowe „Różnorodność form przemocy domowej ze szczególnym uwzględnieniem przemocy ze względu na płeć dla 2 grup ok. 15 osobowych (2 grupy po 4 godz. = 8 godz.)
- szkolenie grupowe - wyjazdowe „ Rozpoznawanie potrzeb grup wrażliwych kobiety z niepełnosprawnościami dzieci, osoby LGBT+” dla 2 grup ok. 15 osobowych (2 grupy po 4 godz. = 8 godz.)
- szkolenie grupowe – wyjazdowe „Wdrażanie rozwiązań systemowych opartych na współpracy międzyinstytucjonalnej” (dla 2 grup ok. 15 osobowych 2 grupy po 8 godz. = 16 godz.)
Pobyt trzydniowy maksymalnie 30 osób dorosłych, w hotelu o standardzie minimum 3*,
- Dwa noclegi wraz ze śniadaniem (np. jajecznica, parówki, kiełbaski, naleśniki, pieczywo, sery, masło, wędliny, warzywa, płatki śniadaniowe, mleko, jogurty, napoje – herbata, kawa, woda mineralna, dodatki: cukier, cytryna),
- Trzy obiady (każdy: zupa, drugie danie: mięso/ryba; surówka, dodatki skrobiowe), deser (np. sernik, jabłecznik itp.) kompot lub napój,
- Przerwa kawowa ciągła dla osób dorosłych przez trzy dni pobytu (w tym: ciastka, przekąski słone, kawa, herbata, napoje/soki, woda mineralna, dodatki: cukier, cytryna, mleko),
- Kolacja grillowa w dniu drugim,
- Zapewnienie sali szkoleniowych z wyposażeniem (krzesła, stoły, ekran, flipchart z kartami papieru, pisaki do flipcharta, rzutnik do komputera przenośnego),
- Korzystanie z basenu przez cały okres pobytu,
- Ubezpieczenie NNW dla uczestników wyjazdu,
- Transport uczestników z Gminy Proszowice do miejscowości pobytu oraz z powrotem,
Dodatkowe informacje:
- Rozliczenia z wykonawcą będą prowadzone na podstawie faktycznej liczby uczestników wyjazdu. Zamawiający zastrzega sobie, iż liczba osób może ulec zmniejszeniu. W takim przypadku wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy, bez naliczania jakichkolwiek kar.
- Jedna godzina = 45 minut.
- Niezależnym od stron umowy warunkiem przekazania środków z tytułu prawidłowego wykonania umowy jest dostępność środków na rachunku bankowym Zamawiającego, uzależniona od transferów z Instytucji Pośredniczącej. Wykonawca wyraża zgodę na przesunięcie terminu zapłaty wynagrodzenia w przypadku opóźnień w przekazywaniu transz dofinansowania przez Instytucję Pośredniczącą.
- Zamówienie musi być realizowane zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie projektu, wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów, w szczególności wytycznymi dotyczącymi kwalifikowalności wydatków na lata 2021-2027
- Wymagany termin realizacji zamówienia:
|
Lp. |
Temat zajęć |
Termin realizacji do: |
|
1. |
Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie szkolenia wyjazdowego |
23.10.2025 -25.10.2025 r. |
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminu realizacji zamówienia na skutek wystąpienia okoliczności niezależnych i niezawinionych przez Wykonawcę (których nie można było przewidzieć).
- Praca w ramach usługi w okresie obowiązywania umowy będzie przebiegać zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę programem realizacji usługi, po jego akceptacji przez Zamawiającego.
- Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji realizowanych prac.
Wzory wymaganych dokumentów zostaną przekazane przez Zamawiającego.
Kompletna dokumentacja realizacji umowy zostanie dostarczona Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru prac. - Korzystanie z usług podwykonawców możliwe jest jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego.
- Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usługi Kompleksowej organizacji i przeprowadzenia szkolenia wyjazdowego (obejmującej zapewnienie 2 trenerów, sali, wyżywienia i noclegów). Wykonawca powinien dysponować obiektem z miejscami noclegowymi o standardzie ***, posiadać basen do dyspozycji uczestników; zaoferowany przez Wykonawcę obiekt powinien znajdować się w miejscowości od siedziby zamawiającego w odległości max. 150 km - trasa dojazdu)
- Obiekt będzie dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027, w szczególności sala szkoleniowa, w której będzie się odbywało wsparcie.
- Wykonawca zapewni środek transportu dostosowany do przewozu osób z niepełnosprawnościami zgodnie ze Standardami dostępności dla polityki spójności 2021-2027
- W szczególności wymaga się, aby osoba wykonująca zadanie spełniała następujące warunki:
- obciążenie wynikające z wykonywania usług będących przedmiotem zamówienia w ramach niniejszego zapytania nie wyklucza możliwości prawidłowej i efektywnej realizacji wszystkich zadań powierzonych danej osobie;
- w związku z zatrudnieniem w ramach projektu „Wspólnie skuteczniej – rozwój współpracy międzyinstytucjonalnej na rzecz przeciwdziałania przemocy domowej w Gminie Proszowice” nie zachodzi konflikt interesów i podwójne finansowanie;
- W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
- posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
- posiadania wiedzy i doświadczenia
- dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym:
- Na terenie obiektu znajduje się basen kryty udostępniony na potrzeby realizacji usługi,
- Dostępne zakwaterowanie w obiekcie w pokojach 1 lub 2 lub 3 lub 4 osobowych.
- Ośrodek dysponuje salą/salami szkoleniowymi udostępnionymi na potrzeby realizacji usługi.
- Zarówno pokoje jak i sale szkoleniowe udostępnione na potrzeby realizacji usługi znajdują się w jednym budynku.
- Każdy pokój udostępniony na potrzeby realizacji usługi wyposażony jest w łazienkę.
- Obiekt znajduje się w odległości maksymalnie 150 kilometrów od miejscowości 32- 100 Proszowice, ul. 3 Maja 72
- sytuacji ekonomicznej i finansowej
dysponowania osobami zdolnymi do wykonania – Zamawiający uzna warunek za spełniony, jeżeli wykonawca wykaże, że dysponuje przynajmniej dwoma osobami zdolnymi (wymagane wykształcenie wyższe magisterskie) - które w ciągu ostatnich trzech lat przeprowadziły co najmniej 3 treningi grupowe w zakresie tożsamym z przedmiotem niniejszego zamówienia dla min 10 osób
Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonego oświadczenia (wg załącznika nr 2) Wykonawca, który nie wykaże spełniania ww. warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
Na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, dalej „ustawa”, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz. U. z 2022 r. poz. 593 i 655) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
- wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz. U. z 2021 r. poz. 217, 2105 i 2106), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającej o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
Zamawiający Wykluczy Wykonawcę z postępowania, w przypadku niespełnienia warunku udziału
w postępowaniu, o którym mowa poniżej oraz niezłożenia oświadczeń, Ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
II. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. II, wykonawcy są zobowiązani do przedłożenia:
- oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzonego według wzoru ustalonego przez Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego
- Oświadczenia stanowiącego załącznik nr 3 do zapytania ofertowego
- oświadczenia RODO (załącznik nr 4 do zapytania ofertowego).
III. Zmiana umowy
- Zmiana umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna, jeżeli: w trakcie obowiązywania umowy nastąpią zmiany stawki podatku od towarów i usług: kwota brutto określona w umowie nie ulegnie zmianie, strony odpowiednio skorygują kwotę netto oraz kwotę podatku od towarów i usług,
- zmiany jednostkowej ceny brutto oraz całkowitego wynagrodzenia brutto przewidzianego dla Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających wskazaną zmianę, gdy będzie ona korzystna dla Zamawiającego,
- zmiany istotnej treści umowy, w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących w dniu zawarcia umowy oraz zmiany wynikające z następstw zmian wytycznych dotyczących realizacji Programu Osłonowego lub innych wytycznych i zaleceń mających bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy, zmiana ta przeprowadzona może być jedynie w zakresie polegającym na dostosowaniu umowy
- zmiana leży w interesie Zamawiającego.
IV. Odrzucenie oferty
Zamawiający odrzuci ofertę, która:
a) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
b) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
c) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
d) została złożona po terminie,
e) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego.
W toku postępowania Zamawiający może wezwać wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści oferty.
V. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:
O wyborze najkorzystniejszej oferty, decydować będą kryteria:
1. Cena brutto – 100 pkt.
Przez cenę brutto rozumie się cenę (z podatkiem VAT), a w przypadku osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej koszt całkowity ponoszony przez Zamawiającego z tytułu realizacji usługi zawierający również wszelkie należności z tytułu podatków i składek ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego zarówno po stronie Zamawiającego,
jak i Wykonawcy - tzw. „brutto-brutto”.
W ramach kryterium „Cena brutto” Zamawiający przyzna punkty według następującego wzoru:
Cmin
Pc = -------------- x 100 pkt.
Cn
gdzie:
Pc - punkty uzyskane przez Wykonawcę w kryterium „Cena brutto”;
Cmin - najniższa cena brutto za wykonanie zadania spośród złożonych ofert;
Cn - cena brutto za wykonanie zadania zaproponowana przez Wykonawcę, którego oferta jest badana.
Liczba przyznanych punktów będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku.
Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów.
Jeżeli w postępowaniu nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na najniższą cenę, Zamawiający wezwie tych wykonawców, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. Złożenie oferty dodatkowej zawierającej cenę wyższą niż zaoferowana w złożonej ofercie będzie skutkowało wykluczeniem wykonawcy
z postępowania.
VI. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
Oferty należy składać na załączonym wzorze w terminie do 07.10.2025 do godziny 15:00 na adres e-mail: mgops@proszowice.pl lub osobiście w siedzibie MGOPS tj. Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Proszowicach, ul. 3 Maja 72, 32- 00 Proszowice z dopiskiem: „Oferta: Kompleksowa organizacja i przeprowadzenie szkolenia wyjazdowego”.
Z upływem powyższego terminu oferta powinna fizycznie znaleźć się u Zamawiającego. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania np. przesyłką pocztową czy kurierską.
Złożone oferty zarówno podlegające ocenie jak i odrzucone lub złożone po terminie nie będą zwracane.
Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.
Oferta musi być sporządzona na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania lub dokładnie wg tego formularza. Wykonawca jest zobowiązany do podania wszystkich informacji określonych na formularzu oferty (wypełnienia wszystkich pól formularza). Oferta wraz załącznikami musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument (dokumenty) potwierdzający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy o ile nie wynikają one z ogólnie dostępnych źródeł (KRS, CEIDG).
VII. Dodatkowe warunki
- Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podawania przyczyny. W takim przypadku nie przysługują Oferentom żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
- Decyzja Zamawiającego o odrzuceniu oferty jest decyzją ostateczną.
- Wykonawcy pozostają związani złożoną ofertą przez 30 dni, licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
- Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, rachunkowe i inne polegające na niezgodności oferty z zapytaniem, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Oferenta, którego oferta została poprawiona.
- Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian warunków zamówienia na każdym etapie postępowania.
- W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie przez Zamawiającego umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.
- Unieważnienie postępowania
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku:
a) jeżeli najkorzystniejsza oferta przekraczać będzie budżet ustalony przez zamawiającego na realizację zadania,
b) w przypadku rozwiązania umowy o dofinansowanie przez, co skutkowałoby nieprzyznaniem środków dotacyjnych, które miały być przeznaczone na sfinansowanie zamówienia,
c) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
d) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego,
W przypadku unieważnienia postępowania zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez oferentów w związku z przygotowaniem i złożeniem ofert.
Z tytułu odrzucenia ofert oferentom nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.
- Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego.
Informujemy, zgodnie z wymogami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych – RODO), że przetwarzamy Państwa dane osobowe.
- Administratorem Pani/Pana danych osobowych przetwarzanych w Miejsko - Gminnym Ośrodku Pomocy Społecznej w Proszowicach jest: Dyrektor Miejsko - Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Proszowicach, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice. W przypadkach określonych przepisami prawa administratorami Państwa danych mogą być także inne podmioty, jak np. Minister Cyfryzacji, Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji.
- Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania MGOPS Proszowice, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może się Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych w MGOPS Panem Damianem Król adres e-mail: iodo@proszowice.pl
- Państwa dane osobowe przetwarzamy w celu:
- wypełnienia obowiązków, jakie nakładają na nas przepisy prawa,
- zawierania i realizacji umów z Państwem
- wykonywania zadań realizowanych w interesie publicznym lub w ramach sprawowania władzy publicznej powierzonej administratorowi,
- w innych celach, jeżeli wyrazili Państwo dobrowolną i świadomą zgodę na takie przetwarzanie. W każdym momencie mogą Państwo taką zgodę wycofać, jednak bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, które podjęto przed wycofaniem zgody na przetwarzanie danych osobowych.
- Zakres danych osobowych, jakie przetwarzamy, zależy od konkretnego celu, w jakim dane zostały od Państwa zebrane, np. od rodzaju postępowania, realizowanej umowy.
- Podanie danych osobowych jest niezbędne, gdy jest wymogiem ustawowym. Podanie danych osobowych jest także niezbędne do zawarcia umowy, np. o dostarczanie wody.
- Państwa dane osobowe możemy także pozyskiwać/przekazywać od/do innych administratorów, jednak wyłącznie na podstawie przepisów prawa. Takimi administratorami są np. inne urzędy i organy publiczne, sądy, policja, prokuratura. Nie będziemy przekazywać Państwa danych do państwa trzeciego (poza obszar Europejskiego Obszaru Gospodarczego) lub do organizacji międzynarodowej.
- Państwa dane będą przechowywane przez okresy wskazane w przepisach prawa, w szczególności w instrukcji kancelaryjnej (Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych, Dz. U. Nr 14, poz. 67).
- Zgodnie z RODO mają Państwo prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia danych, jednak część tych praw może być ograniczona przez przepisy prawa.
- Mają Państwo prawo do wniesienia skargi do organu nadzoru, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Państwa dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
X. Dodatkowe informacje
Dodatkowych informacji udziela Edyta Psica pod numerem telefonu 12 386 22 12 oraz adresem email: dyrektor@mgops.proszowice.pl
XI.Załączniki
- Wzór formularza ofertowego
- Oświadczenia Wykonawcy
- Oświadczenia RODO














