Proszowice, 22.10.2024r.
MGOPS.271.5.2024
ZAPYTANIE OFERTOWE
Na realizację zamówienia pn.: Organizacja i przeprowadzenie specjalistycznych usług społecznych realizowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Proszowicach.
ZAMAWIAJĄCY:
Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Proszowicach
ul. 3 Maja 72
32-100 Proszowice
tel. 12 386 22 12
I. Opis przedmiotu zamówienia
Kod Wspólnego Słownika Zamówień (CPV):
80500000-9 Usługi szkoleniowe
85121270-6 Usługi psychiatryczne lub psychologiczne
85311300-5 Usługi opieki społecznej dla dzieci i młodzieży
85311200-4 Usługi opieki społecznej dla osób niepełnosprawnych
85311100-3 Usługi opieki społecznej dla osób starszych
85312000-9 Usługi opieki społecznej nieobejmujące miejsc noclegowych
Przedmiotem niniejszego zamówienia jest Organizacja i przeprowadzenie specjalistycznych usług społecznych
Zamówienie podzielone jest na 4 części:
Lp. |
Temat zajęć |
Liczba godzin |
1. |
Wsparcie psychologiczne |
144 |
2. |
Wsparcie psychiatryczne |
60 |
3. |
Wsparcie psychoterapeutyczne |
144 |
4. |
Usługi opiekuńcze |
1200 |
Każda ze wskazanych powyżej części Zamówienia określana będzie dalej mianem „Zadania”.
Zamawiający dopuszcza składnie ofert częściowych na poszczególne Zadania. Wykonawca może złożyć ofertę dotyczącą jednego, dwóch lub trzech zadań. Nie dopuszcza się składania ofert wariantowych.
Dodatkowe informacje – dotyczy wszystkich Zadań
- Rozliczenia z wykonawcą będą prowadzone na podstawie faktycznie zrealizowanej liczby godzin na rzecz uczestników. Zamawiający zastrzega sobie, iż liczba godzin może ulec zmniejszeniu. W takim przypadku wykonawca może żądać wyłącznie wynagrodzenia należnego z tytułu wykonania części umowy, bez naliczania jakichkolwiek kar.
- Wynagrodzenie Wykonawcy zawiera ryczałtowy zwrot kosztów przejazdu do miejsca wykonywania przez niego usług oraz wykorzystywanych materiałów.
- Jedna godzina wsparcia = 60 minut.
- Warunkiem podpisania umowy będzie uzyskanie dofinansowania w ramach Premii Społecznej.
Wymagany termin realizacji zamówienia (dot. poszczególnych zadań):
Lp. |
Temat zajęć |
Termin realizacji do: |
1. |
Wsparcie psychologiczne |
31 grudnia 2025 |
2. |
Wsparcie psychiatryczne |
31 grudnia 2025 |
3. |
Wsparcie psychoterapeutyczne |
31 grudnia 2025 |
4. |
Usługi opiekuńcze |
31 grudnia 2025 |
Zamawiający zastrzega sobie możliwość przesunięcia terminu realizacji zamówienia na skutek wystąpienia okoliczności niezależnych i niezawinionych przez Wykonawcę (których nie można było przewidzieć).
Praca w ramach zadań w okresie obowiązywania umowy będzie przebiegać zgodnie z przedstawionym przez Wykonawcę miesięcznym harmonogramem realizacji usługi, po jego akceptacji przez Zamawiającego. Miesięczny harmonogram realizacji usługi Wykonawca przedstawia Zamawiającemu w terminie do 10 dnia każdego miesiąca poprzedzającego miesiąc realizacji. Dopuszcza się aktualizację miesięcznego harmonogramu realizacji usługi, który powinien zostać dostarczony zamawiającemu w sposób skuteczny w trybie pilnym nie później niż w terminie do 7 dni przed planowaną zmianą.
5. Miejsce realizacji: Wsparcie będzie realizowane w miejscu wskazanym przez zamawiającego na terenie Gminy i Miasta Proszowice lub w miejscu zamieszkania uczestników, jeżeli zajdzie taka potrzeba. Harmonogram spotkań Wykonawca uzgadnia samodzielnie w porozumieniu z Pracownikami Socjalnymi. Wykonawca powinien równocześnie uwzględnić sytuacje oraz koszty z tym związane, w których zaistnieje konieczność realizacji spotkań w miejscu zamieszkania uczestnika, na terenie gminy Proszowice.
6. Wykonawca ma obowiązek prowadzenia dokumentacji realizowanych prac.
Wzory wymaganych dokumentów zostaną przekazane przez Zamawiającego.
Wykonawca jest zobowiązany do przedłożenia Zamawiającemu dokumentacji częściowej realizacji umowy za każdy miesiąc jej wykonania, w terminie do 5 dnia następnego miesiąca jej obowiązywania, niezależenie od ewentualnych warunków płatności.
Kompletna dokumentacja realizacji umowy zostanie dostarczona Zamawiającemu wraz z protokołem odbioru prac.
7. Korzystanie z usług podwykonawców możliwe jest jedynie za pisemną zgodą Zamawiającego.
II. Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy spełniają warunki udziału w postępowaniu dotyczące:
A. posiadania uprawnień do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania - oświadczenie wg załącznika nr 2;
B. posiadania wiedzy i doświadczenia - oświadczenie wg załącznika nr 2;
dysponowania odpowiednim potencjałem technicznym- oświadczenie wg załącznika nr 2;
D. sytuacji ekonomicznej i finansowej - oświadczenie wg załącznika nr 2;
E. dysponowania osobami zdolnymi do wykonania zamówienia - oświadczenie wg załącznika nr 2;
F. Posiadanie statusu przedsiębiorstwa społecznego (PS) nadanego w drodze decyzji administracyjnej wydanej przez wojewodę, właściwego ze względu na siedzibę podmiotu ubiegającego się o ten status.- oświadczenie wg załącznika nr 2.
Zamawiający dokona oceny spełniania ww. warunków na podstawie złożonego oświadczenia (wg załącznika nr 2). Wykonawca, który nie wykaże spełniania ww. warunków zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona.
Na podstawie art. 7 ust. 1 Ustawy z dnia 13 kwietnia 2022 r. o szczególnych rozwiązaniach w zakresie przeciwdziałania wspieraniu agresji na Ukrainę oraz służących ochronie bezpieczeństwa narodowego, dalej „ustawa”, z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego lub konkursu prowadzonego na podstawie ustawy Pzp wyklucza się:
•wykonawcę oraz uczestnika konkursu wymienionego w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisanego na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
•wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego beneficjentem rzeczywistym w rozumieniu ustawy z dnia 1 marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu (Dz.U. 2023 poz. 1124) jest osoba wymieniona w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisana na listę lub będąca takim beneficjentem rzeczywistym od dnia 24 lutego 2022 r., o ile została wpisana na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy;
•wykonawcę oraz uczestnika konkursu, którego jednostką dominującą w rozumieniu art. 3 ust. 1 pkt 37 ustawy z dnia 29 września 1994 r. o rachunkowości (Dz.U. 2023 poz. 120), jest podmiot wymieniony w wykazach określonych w rozporządzeniu 765/2006 i rozporządzeniu 269/2014 albo wpisany na listę lub będący taką jednostką dominującą od dnia 24 lutego 2022 r., o ile został wpisany na listę na podstawie decyzji w sprawie wpisu na listę rozstrzygającą o zastosowaniu środka, o którym mowa w art. 1 pkt 3 ustawy.
Zamawiający Wykluczy Wykonawcę z postępowania, w przypadku niespełnienia warunku udziału w postępowaniu, o którym mowa poniżej oraz niezłożenia oświadczeń, ofertę Wykonawcy wykluczonego uznaje się za odrzuconą.
W celu potwierdzenia braku podstaw wykluczenia Wykonawcy z udziału w postępowaniu, Wykonawca zobowiązany jest złożyć oświadczenie wykonawcy o braku podstaw wykluczenia – według wzoru stanowiącego Załącznik nr 4 do Zapytania ofertowego.
III. Wykaz oświadczeń lub dokumentów, jakie mają dostarczyć Wykonawcy
W celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. II, wykonawcy są zobowiązani do przedłożenia:
a) oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu sporządzonego według wzoru ustalonego przez Zamawiającego stanowiącego załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego
b) oświadczenia RODO (załącznik nr 3 do zapytania ofertowego).
c) oświadczenie Wykonawcy dotyczące podstaw wykluczenia\
IV. Zmiana umowy
Zmiana umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru Wykonawcy, jest dopuszczalna jeżeli:
a) w trakcie obowiązywania umowy nastąpią zmiany stawki podatku od towarów i usług: kwota brutto określona w umowie nie ulegnie zmianie, strony odpowiednio skorygują kwotę netto oraz kwotę podatku od towarów i usług,
b) zmiany jednostkowej ceny brutto oraz całkowitego wynagrodzenia brutto przewidzianego dla Wykonawcy, w przypadku zaistnienia okoliczności uzasadniających wskazaną zmianę, gdy będzie ona korzystna dla Zamawiającego,
c) zmiany istotnej treści umowy, w przypadku zmiany przepisów prawa obowiązujących w dniu zawarcia umowy, oraz zmiany wynikające z następstw zmian wytycznych dotyczących RPOWM lub innych wytycznych i zaleceń mających bezpośredni wpływ na realizację przedmiotu umowy, zmiana ta przeprowadzona może być jedynie w zakresie polegającym na dostosowaniu umowy
d) zmiana leży w interesie Zamawiającego.
V. Odrzucenie oferty
Zamawiający odrzuci ofertę, która:
a) została złożona przez wykonawcę wykluczonego z udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia,
b) jej złożenie stanowi czyn nieuczciwej konkurencji w rozumieniu przepisów o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji,
c) jest nieważna na podstawie odrębnych przepisów,
d) została złożona po terminie,
e) jej treść nie odpowiada treści zapytania ofertowego.
W toku postępowania Zamawiający może wezwać wykonawcę do uzupełnienia lub wyjaśnienia treści oferty.
VI. Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert:
O wyborze najkorzystniejszej oferty w odrębnie dla każdej z 4 części zadania, decydować będzie kryterium:
Cena brutto– max. 100 pkt.
Przez cenę brutto rozumie się cenę (z podatkiem VAT), a w przypadku osób fizycznych nie prowadzących działalności gospodarczej koszt całkowity ponoszony przez Zamawiającego z tytułu realizacji usługi zawierający również wszelkie należności z tytułu podatków i składek ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego zarówno po stronie Zamawiającego,
jak i Wykonawcy -tzw. „brutto-brutto”.
W ramach kryterium „Cena brutto” Zamawiający przyzna punkty według następującego wzoru:
Cmin
Pc = -------------- x 100 pkt.
Cn
gdzie:
Pc - punkty uzyskane przez Wykonawcę w kryterium „Cena brutto”;
Cmin - najniższa cena brutto za wykonanie zadania spośród złożonych ofert;
Cn - cena brutto za wykonanie zadania zaproponowana przez Wykonawcę, którego oferta jest badana.
Dotyczy wszystkich części:
W przypadku przedstawienia w Załączniku 3 doświadczenia dwóch lub więcej osób – liczba godzin/treningów przyjęta do oceny oferty będzie średnią arytmetyczną liczby godzin/treningów wskazanych dla tych osób.
Liczba przyznanych punktów (łączna oraz w poszczególnych kryteriach) będzie zaokrąglana do dwóch miejsc po przecinku.
Zamawiający za najkorzystniejszą uzna ofertę, która nie podlega odrzuceniu oraz uzyska największą liczbę punktów stanowiącą sumę punktacji z poszczególnych kryteriów.
Jeżeli nie będzie można wybrać oferty najkorzystniejszej z uwagi na to, że dwie lub więcej ofert przedstawia taki sam bilans kryteriów oceny ofert, Zamawiający spośród tych ofert wybierze ofertę z najniższą ceną. Jeżeli w postępowaniu nie będzie można dokonać wyboru oferty najkorzystniejszej ze względu na najniższą cenę, Zamawiający wezwie tych wykonawców, do złożenia w terminie określonym przez Zamawiającego ofert dodatkowych. Wykonawcy, składając oferty dodatkowe, nie mogą zaoferować cen wyższych niż zaoferowane w złożonych ofertach. Złożenie oferty dodatkowej zawierającej cenę wyższą niż zaoferowana w złożonej ofercie będzie skutkowało wykluczeniem wykonawcy
z postępowania.
VII. Miejsce oraz termin składania i otwarcia ofert
Ofertę można złożyć w formie pisemnej w siedzibie Zamawiającego – Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Proszowicach, ul. 3 Maja 72, 32-100 Proszowice, w godzinach pracy Zamawiającego lub przesłać pocztą elektroniczną (jako skany dokumentów) na adres: mgops@proszowice.pl w terminie do 29.10.2024r. do godz. 15.00, co oznacza, że z upływem powyższego terminu oferta powinna fizycznie znaleźć się u Zamawiającego. Decydujące znaczenie dla oceny zachowania powyższego terminu ma data i godzina wpływu oferty do Zamawiającego, a nie data jej wysłania np. przesyłką pocztową, czy kurierską.
Złożone oferty zarówno podlegające ocenie jak i odrzucone lub złożone po terminie nie będą zwracane.
Zamawiający nie przewiduje publicznego otwarcia ofert.
Oferta musi być sporządzona na formularzu oferty stanowiącym załącznik nr 1 do niniejszego zapytania lub dokładnie wg tego formularza. Wykonawca jest zobowiązany do podania wszystkich informacji określonych na formularzu oferty (wypełnienia wszystkich pól formularza). Oferta wraz załącznikami musi być podpisana przez osobę (osoby) uprawnione do reprezentacji Wykonawcy. Do oferty należy dołączyć dokument (dokumenty) potwierdzający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy o ile nie wynikają one z ogólnie dostępnych źródeł (KRS, CEIDG).
VIII. Dodatkowe warunki
1 Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania na każdym etapie bez podawania przyczyny. W takim przypadku nie przysługują Oferentom żadne roszczenia wobec Zamawiającego.
2 Decyzja Zamawiającego o odrzuceniu oferty jest decyzją ostateczną.
3 Wykonawcy pozostają związani złożoną ofertą przez 30 dni, licząc od dnia, w którym upływa termin składania ofert.
4 Zamawiający poprawi w ofercie oczywiste omyłki pisarskie, rachunkowe i inne polegające na niezgodności oferty z zapytaniem, niepowodujące istotnych zmian w treści oferty, niezwłocznie zawiadamiając o tym Oferenta, którego oferta została poprawiona.
5 Zamawiający zastrzega sobie możliwość zmian warunków zamówienia na każdym etapie postępowania.
6 W przypadku, gdy wybrany Wykonawca odstąpi od podpisania umowy z Zamawiającym, możliwe jest podpisanie przez Zamawiającego umowy z kolejnym Wykonawcą, który w postępowaniu uzyskał kolejną najwyższą liczbę punktów.
IX. Unieważnienie postępowania:
Zamawiający zastrzega sobie prawo do unieważnienia postępowania w przypadku:
a) jeżeli najkorzystniejsza oferta przekraczać będzie budżet ustalony przez zamawiającego na realizację zadania,
b) w przypadku rozwiązania umowy o dofinansowanie, przez co skutkowałoby nieprzyznaniem środków dotacyjnych, które miały być przeznaczone na sfinansowanie zamówienia,
c) wystąpiła istotna zmiana okoliczności powodująca, że prowadzenie postępowania lub wykonanie zamówienia nie leży w interesie publicznym, czego nie można było wcześniej przewidzieć,
d) postępowanie obarczone jest niemożliwą do usunięcia wadą uniemożliwiającą zawarcie niepodlegającej unieważnieniu umowy w sprawie zamówienia publicznego,
W przypadku unieważnienia postępowania zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za koszty poniesione przez oferentów w związku z przygotowaniem i złożeniem ofert.
Z tytułu odrzucenia ofert oferentom nie przysługuje żadne roszczenie wobec Zamawiającego.
X. Klauzula informacyjna z art. 13 RODO w związku z postępowaniem o udzielenie zamówienia publicznego
Klauzula informacyjna dla:
- wykonawców będących osobami fizycznymi,
- wykonawców będących osobami fizycznymi prowadzącymi jednoosobową działalność gospodarczą,
- pełnomocników wykonawców będących osobami fizycznymi (w zakresie danych osobowych zamieszczonych w pełnomocnictwie),
- członków organu zarządzającego lub nadzorczego Wykonawcy, wspólników spółki w spółce jawnej lub partnerskiej albo komplementariusza w spółce komandytowej lub komandytowo-akcyjnej lub prokurentów, będących osobami fizycznymi (w zakresie danych osobowych zamieszczonych w informacji z KRK).
Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE L 119 z 04.05.2016, str. 1), dalej „RODO”, Zamawiający informuje, że:
Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest:
Miejsko - Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Proszowicach
ul. 3 Maja 72
32-100 Proszowice
Dane kontaktowe Inspektora Ochrony Danych Osobowych: Damian Król,
e-mail: iodo@proszowice.pl tel. nr 12 385 12 23
Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO w celu związanym z postępowaniem o udzielenie zamówienia Organizacja i przeprowadzenie specjalistycznych usług społecznych realizowanych przez Miejsko-Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Proszowicach.
- Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą osoby lub podmioty, którym udostępniona zostanie dokumentacja w ramach realizacji usługi
- Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane w okresie do dwóch lat od dnia 31 grudnia roku następującego po złożeniu do Komisji Europejskiej zestawienia wydatków, w którym ujęto ostateczne wydatki dotyczące zakończonej usługi.
- Obowiązek podania przez Panią/Pana danych osobowych bezpośrednio Pani/Pana dotyczących jest wymogiem ustawowym, związanym z udziałem w postępowaniu. W przypadku nie podania danych osobowych oferta będzie podlegała odrzuceniu.
- W odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosownie do art. 22 RODO.
- Posiada Pani/Pan:
−na podstawie art. 15 RODO prawo dostępu do danych osobowych Pani/Pana dotyczących;
−na podstawie art. 16 RODO prawo do sprostowania Pani/Pana danych osobowych1;
−na podstawie art. 18 RODO prawo żądania od administratora ograniczenia przetwarzania danych osobowych z zastrzeżeniem przypadków, o których mowa w art. 18 ust. 2 RODO2;
−prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie danych osobowych Pani/Pana dotyczących narusza przepisy RODO;
- Nie przysługuje Pani/Panu:
− w związku z art. 17 ust. 3 lit. b, d lub e RODO prawo do usunięcia danych osobowych;
−prawo do przenoszenia danych osobowych, o którym mowa w art. 20 RODO;
−na podstawie art. 21 RODO prawo sprzeciwu, wobec przetwarzania danych osobowych, gdyż podstawą prawną przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO.
1) Skorzystanie z prawa do sprostowania nie może skutkować zmianą wyniku postępowania o udzielenie zamówienia publicznego ani zmianą istotnych postanowień umowy oraz nie może naruszać integralności protokołu oraz jego załączników.
2) Prawo do ograniczenia przetwarzania nie ma zastosowania w odniesieniu do przechowywania, w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego.
XI. Dodatkowe informacje
Dodatkowych informacji udziela Anna Wirek pod numerem telefonu 530 017 903 oraz adresem email: a.wirek@mgops.proszowice.pl.
XII. Załączniki
- Wzór formularza ofertowego
- Oświadczenie Wykonawcy
- Oświadczenia RODO
- Oświadczenie Wykonawcy dotyczące podstaw wykluczenia